Opgaver |
Kl. 8.15-10.00
i grupperummet:
- Lav stakeholder-analyse for systemet i jeres projekt.
Læg primært vægt på de primære og sekundære
stakeholders. Integrer dette under beskrivelsen af anvendelsesområdet
i jeres systemdefinition (A'et i BATOFF).
- Lav en persona for en typisk bruger i jeres projekt.
Personaen bør indeholde følgende ting: navn, uddannelse, profession
(job eller funktion), mål (goals), de aktiviteter han/hun kommer
til at udføre ved hjælp af systemet, forventet interaktion med
jeres system, fortrolighed med computere, historie/erfaringer med andre systemer,
præferencer i forhold til andre systemer (som kan være af betydning
i forhold til jeres system), personlige informationer/baggrund osv. (se
eksemplet på slide 3.16 og 3.17). I må gerne hænge personaen
op.
- Gå tilbage til den tabel med mål for interaktionsdesignet
(slide 1.20), som I arbejdede med som opgave 1 sidste kursusgang. Overvej,
om jeres prioriteringer af målene er fornuftige i forhold til den persona,
I nu har beskrevet.
- Check, at I har forstået, hvad der skal indgå i
analysedokumentet om brugergrænsefladen.
|