Opgaver |
Kl. 10.15-12.00 i grupperummet:
- Læs bogens definition af hvad et interaktivt produkt er.
Find et eksempel på et interaktivt produkt, som fungerer godt,
og et, som fungerer dårligt. Beskriv, hvorfor de fungerer godt og
dårligt. Brug evt. begreberne affordance, consistency, mapping og
feedback.
- Udfyld tabellen på slide 1.20 for jeres projekt. Det
er muligt, at der er forhold, som I endnu ikke ved nok om. Men udfyld så
meget I kan og noter de ting, som I mangler at beslutte.
- Eksemplet med autopiloten. Lav et design af brugergrænsefladen
for autopiloten på slide 1.34, 1.35, 1.36 og 1.37, som giver en direkte mapping.
- Eksemplet med flyinstrumenter. Lav et design af kombinationen
af primære og sekundære instrumenter, som findes på det
samme sted men ikke har de problemer, der kendetegner designet på
slide 1.45.
- Brug de 4 designprincipper (slide 1.23) til at vurdere designet
af vinduet på slide 1.59. Kort fortalt bruges dette vindue til at registrere
målinger, som en sygeplejerske har foretaget på en patient. Det kan for
eksempel være en måling af puls, temperatur og blodtryk. Der vil være
noget information om systemets funktion, som I mangler. Men prøv at
vurdere så meget I kan. Den bedste måde at vurdere det på er ved at gå
designprincipperne igennem et for et.
- Brug de fire designprincipper til at vurdere et vindue, som I
kender.
|