Design, Implementering og Evaluering af Brugergrænseflader

Spiseseddel 5

Mandag den 1. Oktober 2007
 
 
 
Forelæsning Kl. 10.15-12.00 i Auditoriet.
Emne Design, prototyping og konstruktion
Designaktivitet 2: Generer design. Identifikation af interaktionsrum. Definering og design af interaktionselementer. Fastlæggelse af interaktionsform.
Designaktivitet 3: Byg interaktiv version. Begrebsmæssigt og fysisk design. Visuelt design af vinduer. Kognitionsteori og gestaltlove.
Litteratur Preece, Rogers, Sharp (PRS), kapitel 11.
I PRS 1. udgave er det kapitel 8.
Supplerende litteratur Artikel: Dolog, P. and Stage, J. (2007) UML-Based Based Development of Rich Internet Applications. ( pdf-fil her )

Artikel: Marcus, A. (1995) Principles of Effective Visual Communication for Graphical User Interface Design, pp. 425-441. (Kan lånes til kopiering i mappen hos Helene)

Opgaver Kl. 8.15-10.00 i grupperummet:
  1. Tag udgangspunkt i et brugsmønster for jeres projekt. Det er en god ide at starte med et, der er rimeligt sekventielt og overskueligt (som eksemplet med kontanthævning). Hvis I ikke har et, så lav et ud fra det I ved på nuværende tidspunkt (det er ikke så vigtigt for opgaven, om brugsmønsteret er helt korrekt). Udfør de trin, der er beskrevet på slide 4.30 for dette brugsmønster.
  2. Gentag opgave 1 for et andet brugsmøster i jeres projekt. Gerne et, som har en sammenhæng med det første (samme type opgave eller en relateret opgave).